Team Jumbo-Visma heeft in BetCity nieuwe partner gevonden

Vanaf 1 januari 2023 voegt Team Jumbo-Visma online kansspelaanbieder BetCity toe aan haar lijst met partners. Dit Nederlandse bedrijf wordt co-sponsor en is met ingang van het nieuwe jaar te zien op het shirt van alle World Tour-renners. Het contract loopt tot 1 januari 2025.

Mede met dank aan de bijdrage van BetCity kan Team Jumbo-Visma ook komend seizoen de sportieve ambities van haar wielerploegen nastreven. Daarnaast zal BetCity fors investeren in de verdere ontwikkeling van wielrennen als breedtesport, een ambitie die ook Team Jumbo-Visma omarmt.

Richard Plugge, directeur van Team Jumbo-Visma, is trots op de nieuwe partner. “BetCity is een vooraanstaande online kansspelaanbieder van Nederlandse origine, die in korte tijd een leidende positie veroverd heeft op de markt. Het bedrijf heeft laten zien niet bang te zijn om de gevestigde orde uit te dagen, iets dat onze wielerploegen het afgelopen decennium ook hebben gedaan.”

Plugge benadrukt dat Team Jumbo-Visma zich bewust is van de maatschappelijke discussie die er over online kansspelen wordt gevoerd, maar stelt dat de ploeg, zoals altijd, zorgvuldig te werk is gegaan. “We realiseren ons dat er kritisch gekeken kan worden naar de samenwerking met deze nieuwe partner, maar we hebben ons goed geïnformeerd en laten adviseren. BetCity kreeg als een van de eersten in Nederland een vergunning van de overheid en is in alle gesprekken die we hebben gehad zeer open en transparant geweest over haar werkwijze en normen en waarden. Voor ons zijn dat belangrijke voorwaarden. We kijken ernaar uit om samen met BetCity een succes van dit partnership te maken.

Robert Kooiman, marketing director BetCity: “Met de formidabele Tour de France-resultaten nog vers in het geheugen is BetCity erg trots op het feit dat we ons straks partner mogen noemen van Team Jumbo-Visma. De ploeg heeft zich ontwikkeld tot een van de grootste Nederlandse sportploegen van dit moment, maar is ondanks de recente successen hongerig en ambitieus gebleven. Dat zijn en blijven wij ook. We hopen dat wij Team Jumbo-Visma kunnen helpen bij het verwezenlijken van de ambities die zij de komende jaren heeft, en dat sportliefhebbers daardoor kunnen blijven genieten van wat de ploeg laat zien.”

Zoals gebruikelijk binnen haar partnerships heeft BetCity ervoor gekozen om de plek op de kinderjersey’s – die Team Jumbo-Visma in haar webshop verkoopt – terug te geven aan de ploeg zodat deze maatschappelijk ingevuld kan worden. Team Jumbo-Visma stelt de logopositie beschikbaar aan Jeugdfonds Sport & Cultuur.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *